פרסום ביו-טיוב

למה כדאי לפרסם ביוטיוב ומהו פרסום ויראלי?

פרסום ביו-טיוב תמונה 1

קמפיין פרסום באינטרנט כולל בדרך כלל פרסום של באנרים, פופ-אפים, פרסום בגוגל, ברשתות החברתיות ועוד. כל חברה לפי בחירתה מחליטה על היקף הפרסום, אך מובן שככל שהוא נעשה בערוצים רבים ומגוונים יותר, כך חשיפתו עולה והוא מגיע אל קהל רחב יותר של אנשים. האתר יו-טיוב, המאפשר העלאת סרטונים חינם וכן צפייה חופשית בסרטונים, הינו מקום טוב לפרסום מכמה סיבות:

  • כמות גולשים - כמות הגולשים ביו-טיוב You Tube היא אדירה, ומעבר לכך, האפשרות לדעת כמה צפיות יש לכל סרטון עוזרת למפרסמים ללמוד היכן כדאי לפרסם ובכלל, מהו סרטון מוצלח.
  • מיקוד - כלי מיקוד ייחודיים מאפשרים למנהל הקמפיין לבחור היכן למקם את המודעה הפרסומית, בין אם מדובר בסרטון פרסומי או במודעות טקסט. בנוסף, ניתן לבחור לפרסם על פי מילות מפתח, וכך למקסם את הרלוונטיות של הפרסום לחיפוש שבוצע.
  • ניהול הקמפיין - ניתן לבחור באפשרויות פרסום שונות, ביניהן: לקדם סרטון לראש תוצאות החיפוש בתשלום בדומה לפרסום הממומן בגוגל, לפרסם לצד תוצאות החיפוש ביו-טיוב, להציג מודעת טקסט על גבי סרטון אחר ועוד. למעשה ניתן לשלב בקמפיין אחד כמה סוגי פרסום שונים לפי הצורך.

על אף שעיקר תפקידו של אתר you tube לאפשר העלאה וצפייה בסרטונים, הרי שמדובר במנוע חיפוש המשמש גולשים רבים המחפשים מידע או מוצר כלשהו, ומעדיפים לצפות בסרטון בנושא, ולווא דווקא לקרוא עליו מאמרים. בגלל שגולשים רבים מגיעים אליו כדי לחפש תכנים, זהו מקום אידאלי למפרסמים. אפשרויות הפרסום ביו-טיוב דומות לפרסום בגוגל. ניהול הקמפיין ב You Tube נעשה באמצעות חשבון Adwords בגוגל. כדי לפתוח קמפיין פרסומי, יש להירשם ליו-טיוב ולקשר את החשבון שם אל החשבון בגוגל.

פרסום ויראלי

כל אחד יכול להעלות סרטונים ליו-טיוב, אך מלבד אותם סרטונים משפחתיים או תיעודים של אירועים פרטיים, קיימים באתר סרטונים רבים שהם למעשה מגמתיים או פרסומיים. דוגמה לכך היא סרטונים ויראליים המופצים ע"י חברות פרסום לרשימות של אנשים שתפקידם לצפות בסרטונים המבריקים הללו, לעשות להם לייק ולשתף בהם את כל החברים ברשתות החברתיות השונות. כך, כמו וירוס, סרטון פרסומי העשוי נכון יכול להגיע לכמות צפיות אדירה ולעשות עבודה פרסומית מצויינת עבור העסק שעומד מאחוריו. הפקה של סרטון איכותי באתר כרוכה בהשקעה גדולה, אמנם ההשקעה עשויה להשתלם מאוד, וכבר נרשמו מקרים בהם סרטונים פשוטים למדי זכו למיליוני צפיות.

המפרסמים ביו-טיוב יכולים די בקלות לבחור את שטח הפרסום המתאים להם ביותר לפי רצונם ובהסתמך על ניתוח סטטיסטי שניתן לבצע באתר. בהמשך, כלי הניתוח מצביע על מידת הצלחתו של הקמפיין ולפי התוצאות אפשר כמובן לשנות או לשדרג את הפרסום.

התשלום עבור פרסום ביו-טיוב נעשה בשיטה דומה ל- PPC - Pay Per Click - משלמים רק כאשר הגולש נכנס לצפות בסרטון. כלומר, המפרסם לא ישלם על קידום של סרטון לראש התוצאות, אלא אם צפו בו גולשים.


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה