פרסום במנועי חיפוש

קמפיין פרסום במנועי החיפוש - מתי זה כדאי, והאם יש אלטרנטיווה לגוגל?

פרסום במנועי חיפוש תמונה 1

ברוב המקרים שבהם אנו שומעים את הביטוי פרסום במנועי חיפוש, הכוונה הנסתרת מאחוריו היא למעשה פרסום בגוגל. תחום השיווק באינטרנט כולל בתוכו פעילויות שונות לשיווק ופרסום מוצר, אתר או שירות של עסק זה או אחר, ביניהן קידום אתרים במנועי חיפוש, פעילות ברשתות חברתיות, וכן פרסום ממומן. באינטרנט קיימות שיטות פרסום שונות ומגוונות, חלקן מוכר מאוד לכל גולש: באנרים, פופ-אפים, וכדומה. אולם קמפיין פרסום במנועי חיפוש הוא שיטה חדשה יחסית שהיקפה הולך וגדל מיום ליום, הודות ליתרונותיה הרבים:

  1. חשיפה גדולה – בעיקר בגוגל, אבל לא רק. מנועי חיפוש מתאפיינים בכניסות רבות, כיוון שרבים מתחילים באמצעותם את הגלישה באינטרנט.

  2. אמינות – הפרסום במנועי חיפוש נתפס כאמין יותר מבאנרים למשל, כנראה בגלל התאמת המודעות למילות החיפוש.

  3. רלוונטיות – במנועי החיפוש הגולש מקבל תפקיד אקטיבי ב"בחירת" הפרסומות שיוצגו לפניו – הוא מקליד את מילות החיפוש והמודעות מותאמות לאותו נושא ואף מסודרות בין השאר לפי התאמתן אליו.

  4. מחיר – קמפיין במנוע חיפוש הוא בד"כ זול יותר מפרסום אחר, כאשר יש לו יתרון נוסף, שניתן לשלוט בתקציב שלו. התשלום נעשה בד"כ רק לפי לחיצות PPC – Pay Per Click, ובשיטת מכרז.

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, והוא צועד הרבה לפני המתחרים בכמות החיפושים. זה נכון בישראל וגם במדינות אחרות בעולם, על אף שבארה"ב למשל, מנוע החיפוש בינג שהשיקה חברת מיקרוסופט בשנת 2009 צובר תאוצה ואחוזי החיפושים שנעשים בו מתוך כלל החיפושים – גדלים אט אט. עובדה זו הופכת את בינג לאפיק עם פוטנציאל ריווחיות, ולכן, בעיקר בארה"ב, חברות ועסקים מנסים להפעיל גם בבינג קמפיין פרסום ממומן בשיטת PPC – Pay Per Click. ייתכן שהשקעה זו משתלמת עבור עסקים מסויימים במדינה זו, ובעיקר אם הם עסקים לוקאליים, או שהם עוסקים בחומי הבריאות, טיולים או קניות, שאלה התחומים שבינג מתרכז בהם, על מנת לאפשר לגולשיו חיפוש שהוא מעבר לחיפוש מידע בלבד, ומאפשר השוואה בין שירותים שונים.

פרסום במנועי חיפוש בישראל

אצלנו בישראל, לעומת זאת, בינג עדיין נמצא הרחק מאחורי גוגל. הוא אינו מגיע לנפח תנועה מספיק כדי להוות מטרה בפני עצמו. בינג לא נותן כיום תוצאות מעודכנות בחיפוש בישראל, ולכן בארץ אין בעצם תחליף ממשי לגוגל. בנוסף, ההתאמה שלו לשוק המקומי היא מינימלית, ולכן מעטים הם הגולשים שמעדיפים כיום לבצע את החיפושים שלהם באמצעות בינג.

כאן בישראל ההעדפה הגורפת היא עבור גוגל, אך עם זאת ישנם מדריכי אתרים או אינדקסים שיכולים להעניק אפשרויות לא רעות של פרסום באינטרנט. אמנם אתרים מקומיים רבים התופסים נתח שוק משמעותי, כמו וואלה Walla, תפוז Tapuz, סטארט Start ואחרים, משתמשים בגוגל כברירת המחדל לחיפוש ברשת (שנעשה בשורת חיפוש בד"כ בראש האתר), אך חלקם הם מנועי חיפוש בפני עצמם, או שיש בהם מדריך אתרים. כל אלה גם הם שטחי פרסום טובים שיכולים לתרום לשיווק האתר באינטרנט.

פורטלים אלה מרכזים לא מעט גולשים מידי יום, המשתמשים בהם לא רק כשערי כניסה לרשת האינטרנט, אלא גם כפלטפורמות לתכני גולשים, המאפשרים כתיבת בלוגים, השתתפות בפורומים, צפייה בסרטונים וגם שיתוף קבצים. מכיוון שגולשים רבים נמצאים ממילא באתרים אלה, גובר הפוטנציאל שלהם מבחינה פרסומית.

מנוע החיפוש תפוז למשל, מציע קידום לראש תוצאות החיפוש תמורת תשלום, כמו גם פרסום בעמודים שונים באתר, ואף בפורומים. באתר סטארט, הוספת אתר לאינדקס נעשית בתשלום, וכך גם במדריך האתרים של וואלה. עבור עסקים ישראליים, פרסום במנועי חיפוש או אינדקסים כאלה עשוי להשתלם, בייחוד מכיוון שכמות הגולשים הגדולה הקיימת בהם עשויה לתרום ליצירת תנועה לאתר המפרסם. מבחינת ROI – Return On Investment, הכדאיות של פרסום באתרים אלה תלויה מאוד בתחום שאליו שייך המוצר, והוא מתאים יותר לשיווק מוצרים פופולאריים, ופחות למוצרים יקרים או אקסקלוסיביים.

לסיכום, בארץ אין אמנם אלטרנטיווה של ממש לחיפוש שמאפשר מנוע החיפוש גוגל, אולם עבור עסקים בתחומים מסוימים, כדאי לנסות לפרסם גם במנועי חיפוש מקומיים או באינדקסים הגדולים הקיימים. ניתן כמובן גם ליצור קמפיין פרסומי המשלב את היתרונות הגדולים של גוגל עם יתרון הביתיות של אתרים ישראליים, וכמובן פרסום בפייסבוק.


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה