פרסום בגוגל

הכירו את השחקנים השונים בתחום הפירסום הממומן וקיראו על הדרך בה פירסום בגוגל עובד.

פרסום בגוגל תמונה 1

רשת החיפוש ורשת המדיה

מודעות הפירסום הממומן נחלקות ל-2:

  • רשת החיפוש – מודעות הטקסט המופיעות בתוצאות החיפוש בגוגל. יש להבחין בין התוצאות האורגניות, שהן תוצאות המדורגות לפי הרלווטיות לחיפוש, לבין התוצאות הממומנות שמופיעות בצד (או לעיתים ב-2-3 לינקים עם רקע כתום בהיר מעל התוצאות האורגניות), שהן תוצאות שגוגל שם כפרסומות.

  • רשת המדיה – מודעות טקסט ותמונה (לעתים עם אפקטים פשוטים) המשולבות באתרי אינטרנט שונים.

בגוגל ניתן לפרסם מודעות משני סוגים:

  • מודעות טקסט - מודעות המכילות כותרת ושורת תוכן, ללא תמונה. מודעות מילים מתפרסמות ברשת החיפוש או ברשת המדיה.
  • מודעות תמונה - באנרים מעוצבים המכילים תמונה או מצגת כלשהי. ניתן לעצב את הבאנרים במערכת של גוגל, או להעלות מודעה שעוצבה במיוחד ע"י מעצב. מודעות אלה מתפרסמות ברשת המדיה בלבד.

בעלי תפקידים בפירסום הממומן

  • המפרסמים – אלו אנשים המוכנים לשלם על מנת להפיץ את הפרסומות שלהם (בין אם מודעות טקסט או תמונה) ולשלבן ברשת החיפוש וברשת המדיה. אותו מפרסם עובד עם הכלי המכונה Google Adwords, ושם הוא מגדיר את המודעות שהוא רוצה להציג, ואת הפרמטרים להצגתם (לאלו מילות מפתח לקשר את המודעות, מחירים שהוא מוכן לשלם, וכיו"ב).

  • בעלי אתרים – אלו הם אנשים המוכנים להציג מודעות פרסומת באתר שלהם, בתמורה לתשלום. נשים לב כי בעל אתר כזה לדוגמא הוא גוגל (המוכנים להציג באתר שלהם google.com או google.co.il פרסומות בתמורה לתשלום של המפרסמים). בעל אתר עובד עם הכלי המכונה Google Adsense ושם הוא מגדיר אלו פרסומות הוא מוכן להציג באתר שלו ובאיזה אופן.

  • הגולשים – אלו הם גולשים המחפשים מידע בגוגל, או נכנסים לאתרים השונים ברשת. תוך כדי עבודה באינטרנט הם נחשפים למודעות הפרסומת, בין אם ברשת החיפוש ובין אם ברשת המדיה, יכולים להקליק על המודעות הללו ולפנות למפרסמים.

  • המתווך – במסגרת פרסום בגוגל, משחקים גוגל את תפקיד המתווך, ובעזרת הכלים שהם מספקים למפרסמים ולבעלי האתרים, הם יוצרים קשר בין מליוני מפרסמים פוטנציאליים למליוני בעלי אתרים המוכנים להציג באתר שלהם פרסומות.

הסבר על שיטת הפירסום בגוגל

הפרסומות השונות מופיעות ברשת החיפוש והמדיה, וזוכות לחשיפות. כאשר מקליקים על מודעה, נאמר כי היא זכתה להמרה. השאיפה של מפרסם היא כמובן לזכות בכמה שיותר חשיפות, אך יותר חשוב, בכמה שיותר המרות.

כל מפרסם בגוגל מגדיר את הפרמטרים השונים למודעות שהוא רוצה לפרסם, ובפרט מציע מחיר מקסימום לכל הקלקה (כלומר התשלום הוא רק אם מקליקים על המודעה ושהיא זוכה להמרה. אין תשלום על חשיפות בלבד). הפירסום בגוגל עובד פחות או יותר בשיטת המכרזים: יש הרבה מפרסמים, מעט מקומות פרסום, וגוגל המתווכים מחליטים בכל פעם אלו הודעות פירסומת להציג. השיקולים להצגת מודעה הם שיקולים שנועדו למקסם את האפקטיביות ולרצות את כל הצדדים: גם את המפרסמים (שיזכו לכמה שיותר חשיפות וכמה שיותר המרות), גם את בעלי האתרים (שיקבלו יותר הכנסה, המתבטאת בכמות גדולה של הקלקות על המודעות באתרים שלהם), גם את הגולשים (שיראו פרסומות איכותיות ורלוונטיות לתחום החיפוש או הגלישה שלהם, וכמובן מקסימום רווח כספי למתווכת הגדולה גוגל.

כאשר גולש מקליק על פרסומת, המפרסם משלם את עלות ההקלקה: מחצית מהתשלום מועבר לבעלי האתר שהיו מוכנים להציג אצלם את המודעה והיתרה עוברת לגוגל שעזרו בתיווך.

בחירת מיקום המודעה

כאשר בונים קמפיין פרסומי ב- Google Adwords, ניתן לבחור באילו עמודים תופיע המודעה. אם בחרנו לפרסם ברשת החיפוש, הכוונה היא שניתן להגדיר מילות מפתח שהמודעה תופיע כאשר יבוצע חיפוש עבורן. אם בחרנו לפרסם ברשת המדיה, נוכל לבחור מילות מפתח רלוונטיות שמודעתנו תופיע בכל האתרים הקשורים אליהן, או לחלופין להגדיר אתרים מסוימים שבהם אנו רוצים למקם את המודעה.

רבים מן המפרסמים ברשת המדיה מתעקשים לבחור לפרסם בעיקר באתר המופיע במקום הראשון במילת החיפוש המבוקשת. כיוון שאתר זה הוא הזוכה במירב הכניסות דרך מנוע החיפוש, נראה כי זוהי החלטה נכונה, אולם כדאי לקחת בחשבון כי אדם המחפש מוצר כלשהו לרכישה, או שירות כזה או אחר, ירצה עפ"י רוב קודם כל לקרוא על הנושא ולהבין אותו לעומק. לשם כך עשוי הגולש לעבור בין כמה אתרים, הראשון מביניהם יהיה כנראה האתר הממוקם בראש תוצאות החיפוש, אולם רבים הסיכויים כי בשלב זה הוא עדיין איננו בשל לרכישה, ולכן יעבור הלאה לקרוא על המוצר בעוד אתרים, ואולי הבשלות הרצויה תיווצר דווקא באתר שבמקום השלישי או הרביעי. לכן, לא כדאי לוותר על פרסום מודעות ממומנות גם שם.


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה