פרסום ממומן - יתרונות

קידום אורגני לעומת פרסום ממומן - מתי עדיף לפרסם בתשלום?

פרסום ממומן - יתרונות תמונה 1

אתר אינטרנט מסחרי צריך כמה שיותר כניסות של גולשים על מנת להצליח. הגולשים באתר הם הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, ולכן כל חברה שמשיקה אתר ברשת צריכה לפרסם אותו ולשווק אותו בדרכים היעילות ביותר. שתי דרכים טובות להגדלת הטראפיק באתר הן קידום אתרים אורגני ופרסום ממומן בגוגל. בעוד הקידום האורגני הוא חינם ומתבסס על איכות האתר והרלוונטיות שלו למילות המפתח בלבד, פרסום ממומן כרוך בתשלום לגוגל.

פרסום ממומן במנועי חיפוש הוא שיטה טובה להגדלת כמות הכניסות לאתר באופן מיידי. לשיטת פרסום זו ישנם יתרונות רבים על פני קידום אורגני בגוגל. בין היתרונות העיקריים:

  • מיידיות – המודעה תתפרסם מייד עם ביצוע הרישום ותחילת הקמפיין בגוגל. בעוד שקידום אורגני עשוי לקחת חודשים עד שנראה את האתר בעמוד הראשון של התוצאות, פרסום ממומן מתחיל לעבוד מייד. יתרון זה הינו חשוב בעיקר עבור אתרים חדשים שרוצים להשיג כניסות רבות בטווח קצר.

  • מיקוד – בקמפיין פרסום ממומן ניתן לשלוט בקלות במיקום המודעות ומתי הן יוצגו. המפרסם בוחר מילות מפתח שאותן הוא רוצה לקדם, והפרסום שלו יופיע רק בחיפושים של אותן מילות מפתח. התוצאה היא פרסום ממוקד יותר, הקולע לצרכיו של הגולש. לעומת זאת, בקידום אורגני קיימת תחרות רבה על מילות מפתח מסוימות, ולכן קשה מאוד להתברג לעמוד הראשון במילים תחרותיות שאותן מקדמים.

  • יחסי המרה גבוהים – עקב המיקוד והפילוח הנעשים ע"י בחירת מילות המפתח, המודעות הממומנות מופיעות עבור גולשים שחיפשו את אותם תכנים. הרלוונטיות הגבוהה מביאה לכך שהתנועה המגיעה לאתר כוללת יותר מבקרים שעשויים להפוך ללקוחות. עקב כך, יחסי ההמרה (כלומר אחוז הגולשים שהפכו ללקוחות, יצרו קשר או רכשו מוצר) הם גבוהים יחסית לשיטות פרסום באינטרנט.

    נבחין בין החשיפות (בהן יש יתרון לקידום האורגני על פני הקידום הממומן, כיוון שאנשים נוטים ללחוץ על המודעות האורגניות ולא על המודעות הממומנות), לבין המרות (בהן יש הרבה פעמים יתרון דווקא לפירסום הממומן, כיוון שהכניסה למודעות הללו מפנה לדף נחיתה ללא מוצא ואנשים מכניסים שם את פרטיהם ליצירת קשר במקום לשוטט באתר ולקרוא חומר מבלי לפנות לבעלי האתר).

  • חיסכון בכסף – עבור קידום אורגני אמנם לא צריך לשלם לגוגל, אבל צריך בד"כ לשלם לחברת קידום אתרים שתבצע זאת. כאשר עושים חישוב לטווח הארוך של עלויות הפרסום הממומן לעומת הקידום האורגני, ניתן להבחין כי הפרסום בגוגל נותן החזר יפה על ההשקעה והוא איננו יקר.

  • ניתוח ומסקנות – גוגל מספקת עבור המפרסמים כלים לניתוח, כמו הערכת עלות הקלקה למילה מסוימת, מחקר מילים, בדיקת תחרותיות, והסקת מסקנות כמו אלו מילות מפתח ואיזה שוק מניב את אחוזי ההמרה הטובים ביותר. בעוד שכאן יש לנו שליטה וידיעה כמעט מלאים על אסטרטגיית הפרסום שלנו, הקידום האורגני נעשה ברוב הפעמים על פי ניסוי וטעייה, ולא תמיד ברור לנו מדוע אתר עלה או ירד בדירוג בגוגל.

ברוב המקרים, בעלי אתרים בוחרים לשלב קמפיין פרסום ממומן לצד הקידום האורגני שנעשה לאתר, ובכך מנצלים את יתרונותיהן הרבים של שתי שיטות השיווק הללו. באינטרנט קיימת תחרות רבה ולכן מומלץ, בעיקר לאתרים חדשים, להשתמש בכלי הפרסום של גוגל כחלק ממערך קידום עסקים, בכדי ליצור תנועה משמעותית באתר ולהגדיל את הרווחים.


מעוניין להגדיל את החשיפה החודשית לאתר שלך ולהגיע ליותר לקוחות?
צור איתנו קשר בטלפון 077-7644819 או השאר הודעתך בעמוד יצירת הקשר פה